Algemene Voorwaarden :
RIOYEAR DIGITAL
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Geen Herroepingsrecht
Artikel 7 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 8 – De prijs
Artikel 9 – Nakoming en extra garantie
Artikel 10 – Levering en uitvoering
Artikel 11 – opzegging, annuleren en verlenging
Artikel 12 – Betaling
Artikel 13 – Klachtenregeling
Artikel 14 – Geschillen
Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 – Definities van de voorwaarden
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de ZZP / Kleine zelfstandige / Ondernemer producten van digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten die door RIOYEAR DIGITAL worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde RIOYEAR DIGITAL;
2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de koper gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
3. ZZP / Kleine Zelfstandige / Ondernemer : die handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
4. Dag: kalenderdag;
5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
9. Bedrijf: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten aan consumenten aanbiedt;
10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
11. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
12. Opdracht: het verrichten van werkzaamheden voor de opdrachtgever zoals een website , landingspage of one page website,
webwinkel of webshop, video content , social media , Apps , SEO of zoek machine optimalisatie waaronder (zoekwoorden) keywords analyse of website en ranking analyse. De opdrachten kenmerken zich doordat ze geen maandelijkse of terug komende werkzaamheden bevatten.
Er kan wel sprake zijn van aanvullende maandelijkse service kosten voor updates, backups ,hosting, email, SSL beveiliging, payment gateway kosten, leasing van domein namen, advies en support.
Artikel 2 – Identiteit van de onderneming
Naam onderneming: RIOYEAR Digital Nederland (statutaire naam ) vestigingsadres, Keizersgracht 391A 1016 EJ Amsterdam
RIOYEAR DIGITAL: klanten contact service E-mailadres: contact@rioyeardigital.com of https://rioyeardigital.nl/contact-rioyeardigital.nl
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van RIOYEAR DIGITAL en op elke tot stand gekomen overeenkomst al dan niet op afstand of digitaal tussen RIOYEAR DIGITAL en de (koper) ZZP / Kleine Zelfstandige / Ondernemer.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal RIOYEAR DIGITAL voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de koper /ondernemer / onderneming zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de koper/ondernemer/onderneming op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
Artikel 4 – Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als RIOYEAR DIGITAL gebruik maakt van afbeeldingen van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud kunnen er zich vergissingen voor doen. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden RIOYEAR DIGITAL niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de ondernemer/onderneming duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de koper van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de ondernemer/onderneming het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt RIOYEAR DIGITAL onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft RIOYEAR DIGITAL passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige SSL of HTTPS web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal RIOYEAR DIGITAL daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. RIOYEAR DIGITAL kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de koper/ondernemer/onderneming aan zijn betalingsverplichtingen (credit check) kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien RIOYEAR DIGITAL op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. RIOYEAR DIGITAL zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het contact adres van RIOYEAR DIGITAL waar de ondernemer/onderneming met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een opdracht is , een duur heeft van 4, 8 of 12 maanden , een duur heeft van meer dan één jaar of een duur van 5 jaren of onbepaalde ;
Artikel 6 - Herroepingsrecht Clausule
Géén herroepingsrecht voor zakelijke bestellingen of koop voor ZZP / Kleine Zelfstandige / Ondernemer, bij een zakelijke bestelling of koop is annuleren of opzeggen niet zomaar mogelijk volgens onze algemene voorwaarden. Voor opzeggen of annuleren zie verder artikel 11 hieronder en voor meer informatie over dit onderwerp lees de uitspraak van de Hoge Raad HR uitspraak 2016.
Artikel 7 – Uitsluiting herroepingsrecht
RIOYEAR DIGITAL zal de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht.
1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door RIOYEAR DIGITAL worden aangeboden aan de koper die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt via het internet of online aanwezig te zijn op de veiling te bieden, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de ondernemer:
b. U de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra RIOYEAR DIGITAL de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet standaard geprefabriceerd zijn en die speciaal worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
14. De aankoop en levering van digitale inhoud zoals het kopen of leasen (huurkoop) van domeinnamen.
15. De wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht ) gelden niet voor ZZP ondernemers of kleine zelfstandigen of voor een onderneming. Bij verkoop van goederen en diensten tussen bedrijven (business to business, B2B) gelden de algemene regels van koop.
Artikel 8 – De prijs voor product of zakelijke diensten
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar RIOYEAR DIGITAL geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien RIOYEAR DIGITAL dit bedongen heeft en deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn totaal inclusief BTW tenzij anders vermeld zoals exclusief BTW vermelding.
Artikel 9 – Nakoming overeenkomst en extra garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Ik kan geen garantie of extra garantie worden gegeven slechts de inspanning om de diensten zo goed mogelijk naar behoren uit te voeren.
Artikel 10 – Levering - uitvoering en aansprakelijkheid
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering en uitvoering geldt het adres dat aan RIOYEAR DIGITAL kenbaar heeft gemaakt.
3. RIOYEARDIGITAL is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat doordat er geen, onjuiste of onvolledige gegevens is verstrekt, of doordat deze niet tijdig zijn aangeleverd. 3. RIOYEAR DIGITAL is niet aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen: gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie en andere gevolgschade of indirecte schade die het gevolg is van het niet, niet tijdig of niet deugdelijk presteren. 4. De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot de vergoeding van de directe schade die het rechtstreekse gevolg is van een (samenhangende serie van) toerekenbare tekortkoming(en) in de uitvoering van de opdracht. Onder directe schade wordt – onder meer – verstaan: de gemaakte redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en omvang van de schade; de gemaakte redelijke kosten om de prestatie van opdrachtnemer aan de Overeenkomst te laten beantwoorden en de gemaakte redelijke kosten ter voorkoming of beperking van de schade.. 5. Een samenhangende serie van toerekenbare tekortkomingen geldt als één (1) toerekenbare tekortkoming. 6. De in dit artikel opgenomen beperkingen van aansprakelijkheid gelden niet indien en voor zover sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van opdrachtnemer of haar leidinggevend management. 7. Opdrachtgever is gehouden om schade beperkende maatregelen te nemen.
RIOYEAR DIGITAL heeft het recht om de schade ongedaan te maken of te beperken door herstel of verbetering van de uitgevoerde werkzaamheden.
8. Opdrachtgever vrijwaart RIOYEAR DIGITAL voor vorderingen van derden wegens schade die veroorzaakt is doordat opdrachtgever geen, onjuiste of onvolledige gegevens heeft verstrekt. 9. Opdrachtgever vrijwaart RIOYEAR DIGITAL voor aanspraken van derden (medewerkers van opdrachtnemer en door opdrachtnemer ingeschakelde derden daaronder begrepen) die in verband met de uitvoering van de opdracht schade lijden, welke schade het gevolg is van het handelen of nalaten van opdrachtgever of van onveilige situaties in diens bedrijf of organisatie. 9. Het bepaalde in de leden 1 t/m 9 van dit artikel heeft zowel betrekking op de contractuele als de buitencontractuele aansprakelijkheid van RIOYEAR DIGITAL jegens opdrachtgever.
Artikel 11 – Opzegging of annuleren en verlenging overeenkomsten
1. De ZZP / Kleine zelfstandige / Ondernemer kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van (één) 1 kalendermaand.
2. De ZZP / Kleine zelfstandige / Ondernemer kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van (één) 1 kalendermaand.
3. Opzegging bij opdrachten :
a. Opzeggen voor een opdracht is kosteloos binnen 24 uur na aankoop of aanvaarden van het aanbod van een dienst of product.
b. Bij afzegging voor een opdracht na een periode van 24 uur na aankoop of aanvaarden van het aanbod dient u een vergoeding te betalen van 49 Euro.
Bij opzegging op de 2de dag is de vergoeding 99 Euro.
Bij opzegging op de 3de dag is de vergoeding 149 Euro.
Bij opzegging op de 4de dag is de vergoeding 199 Euro
Bij opzegging op de 5de dag is de vergoeding 249 Euro.
Bij opzegging op de 6de dag is de vergoeding 299 Euro.
Bij opzegging op de 7de dag is de vergoeding 349 Euro.
Bij opzegging vanaf de 8ste dag en later is de vergoeding 1499 Euro.
c. Eventuele betalingen die aan ons zijn gedaan zullen worden verrekend en zal binnen 14 dagen op uw bankrekening worden terug gestort , dus na aftrek van minimaal 49 Euro compensatie vergoeding.
d. artikel 7:408 BW is uitdrukkelijk niet van toepassing bij een opdracht voor opzegging, hier gelden uitdrukkelijke de geschreven voorwaarden zoals hierboven van lid 3 a, 3b, en 3c .
4. Opzeggen bij maandelijkse pakketten of maandelijkse contracten:
Opzeggen voor een overeenkomst voor een bepaalde tijd voor onze diensten , namelijk standaard voor 4 ,8, of 12 maanden, is mogelijk met een opzegtermijn van (één) 1 kalendermaand.
5. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, zal stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd indien niet tijdig wordt opgezegd voor de duur van bestaande contract periode ( 4,8 of 12 maanden).
6. Bij het leasen van domeinnamen op basis van huurkoop is de minimale contract periode 12 maanden en kan ter tussentijds niet worden opgezegd. Het is wel mogelijk om een contract van huurkoop voor domeinnamen af te spreken tot maximaal 5 jaar of 60 maanden.
Na de huurkoop of lease termijn van domeinnamen wordt het contract of overeenkomst niet stilzwijgend verlengd en stopt dus geheel automatisch na de huurkoop betalingen.
Opzeggen bij overeenkomsten van 12 maanden (1 jaar) of langer :
7. Als een overeenkomst een duur van 1 jaar (12 maanden) heeft, mag de koper/ondernemer/onderneming na 1 jaar de overeenkomst met een opzegtermijn van (één) 1 kalendermaand opzeggen. Indien niet tijdig wordt opgezegd zal de overeenkomst stilzwijgend worden verlengd voor de duur van bestaande overeenkomst of contract periode. Dat geld uitdrukkelijk niet voor het leasen of huurkoop van domeinnamen met een huurkoop termijn van vijf jaren of 60 maanden.
Artikel 12 – Uw Betaling verplichting
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de koper/ondernemer/onderneming verschuldigde bedragen te worden betaald binnen 14 dagen. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de koper/ondernemer/onderneming de opdracht of service via een digitale omgeving of schriftelijk of mondeling mee is akkoord gegaan. Betalen is mogelijk via IDEAL of credit card via een digitale omgeving, zoals via een website, betaling via email, betaling via een betalingslink of betaling via een QR code.
2. Bij de aankoop van producten of diensten kan er een vooruitbetaling van minimaal 50% worden gevraagd . Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de ondernemer /onderneming geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. U de koper/ondernemer/onderneming heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan RIOYEAR DIGITAL te melden.
4. Indien de koper/ondernemer/onderneming niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door RIOYEAR DIGITAL is gewezen op de te late betaling en de de koper/ondernemer/onderneming een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is RIOYEAR DIGITAL helaas gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=.
5. Onmiddellijke beëindiging overeenkomst:
RIOYEAR DIGITAL kan de overeenkomst met onmiddellijke ingang beëindigen, zonder opzegging, indien de klant: •
*de door hem verschuldigde bedragen niet op de gestelde tijdstippen betaalt
* enige verplichtingen uit de overeenkomst niet nakomt
* zijn beroep of bedrijf geheel of voor een belangrijk deel staakt
•*de vrije beschikking over zijn vermogen of een deel daarvan verliest
* als het bedrijf zijn rechtspersoonlijkheid verliest, wordt ontbonden of feitelijk geliquideerd
* in staat van faillissement is of wordt verklaard als natuurlijk persoon
* een akkoord buiten faillissement aanbiedt of indien beslag gelegd wordt op goederen van de klant door de belastingdienst of derden
*onder curatele is of wordt verklaard of komt te overlijden
*bij wilsgebreken zoals bedreiging, bedrog en fraude, misbruik van omstandigheden en dwaling.
*bij belediging, laster, non verbale agressief gedrag, verbale agressie gedrag zoals uitschelden, bedreiging of geweld, pesten op sociale media (cyber pesten) , discriminatie, valsheid in geschrifte of identiteitsfraude.
Indien RIOYEAR DIGITAL de overeenkomst op grond van het bovenstaande met onmiddellijke ingang beëindigt dient de klant desalniettemin aan de navolgende voorwaarden en verplichtingen te voldoen:
* betaling van eventueel gebruikte aanvullende diensten;
* betaling van het basisbedrag voor de resterende termijn van de overeenkomst indien onmiddellijke opzegging door RIOYEAR DIGITAL heeft plaatsgevonden.
* vergoeding van alle door RIOYEAR DIGITAL gemaakte kosten en te lijden schade.
RIOYEAR DIGITAL is niet aansprakelijk voor eventuele kosten en verliezen en eventuele aanspraken van derden als gevolg van de onmiddellijke beëindiging.
Artikel 13 – Klachtenregeling RIOYEAR DIGITAL
1. RIOYEAR DIGITAL beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij RIOYEAR DIGTAL.
3. Bij RIOYEAR DIGITAL ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de koper/ondernemer/onderneming een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. De koper/ondernemer/onderneming dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.
5. Indien u een klacht heeft of gebruik maken van de klachtenregeling, bent u nog steeds verplicht om te betalen volgens de overeenkomst en aanvullend volgens de algemene voorwaarden. Voor alle duidelijkheid, uw klacht heeft geen opschortende werking op uw betalingsverplichting.
Artikel 14 – Geschillen en rechtsgebied
1. Op overeenkomsten tussen RIOYEAR DIGITAL en de koper/ondernemer/onderneming waarop deze algemene voorwaarden betrekking heeft, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Artikel 15 – Overmacht / Force Majeure aanvullende of afwijkende bepalingen
Door omstandigheden zoals lockdown door de uitbraak van ziektes of een pandemie op wereldwijde schaal kunnen er problemen in de toelevering en verzending en aanvullende service ontstaan, dus ook digitaal. Er kan ook sprake zijn van oorlogsgeweld, natuurgeweld, molest, terreur, opstand, oproer, staking, blokkades, cybersecurity of IT Security problemen ( cyber hacking /gijzel software ), uitvallen en storing van telecom of internet netwerken. Tevens kan er sprake zijn van overnames ( acquisitie ) en fusies of faillisementen van bedrijven of het overlijden van natuurlijke personen die diensten verlenen.
Dat kan zich dus ook voorkomen bij onze samen werkende partner bedrijven in de zakelijke dienstverlening.
RIOYEAR DIGITAL is voor de hierboven genoemde omstandigheden niet aansprakelijk voor materiële schade of immateriële schade !
Uiteraard zullen wij u op de hoogte houden en naar een passende oplossingen zoeken.